Filmy szkoleniowe i instruktażowe
Wśród różnych formatów produkcji filmowej szczególne miejsce zajmują filmy szkoleniowe i instruktażowe będące nowoczesną formą nauczania, a zarazem bardzo skuteczną formą reklamy. Dlatego wiele agencji reklamowych zajmuje się dziś produkcją również tego typu materiałów. Temu zadaniu podoła z pewnością Filmowe Studio Reklamy Pink Media, które na swoje stronie domowej http://pink-media.pl/ podkreśla możliwość wykonania dowolnej formy filmowej.
Jakie są zalety filmów szkoleniowych? Nagranie filmowe „mówi” do odbiorców językiem bardziej zrozumiałym i łatwiej przyswajalnym, niż treść broszur i pisanych instrukcji obsługi. Z pewnością nie jeden raz zdarzyła nam się sytuacja, że po przeczytaniu instrukcji, stwierdzaliśmy, że napisana jest chyba w języku kosmitów, bo nic z niej nie zrozumieliśmy. Film szkoleniowy ma również swój wymiar reklamowy, ponieważ pokazuje konkretne korzyści płynące z zakupu produktu lub usługi. Daje możliwość zaprezentowania danego artykułu lub usługi poprzez pryzmat ich zalet, funkcjonalności lub możliwych zastosowań. To przekonuje potencjalnego klienta bardziej, niż niejedna tradycyjna reklama.
Film szkoleniowy może również zastąpić w firmach tradycyjne szkolenia, które z reguły są nużące albo uzupełnić szkolenie, aby stało się ciekawsze i bardziej urozmaicone. W porównaniu z tradycyjnym szkoleniem zewnętrznym koszty realizacji filmów szkoleniowych są znacznie mniejsze. To ich niewątpliwa zaleta.
Film szkoleniowy może przybierać rozmaitą postać. Można w ten sposób zaprezentować pojedynczy produkt i pokazać możliwości jego zastosowania, nagrać prezentację lub zajęcia szkoleniowe, stworzyć „filmową” instrukcję użytkowania. Kreatywni twórcy dodadzą do nagrania ciekawe animacje 2D i 3D, fotografie, wykresy, aby jeszcze bardziej wzbogacić przekaz i zwiększyć szkoleniowy charakter nagrania.